dinsdag 12 november 2013

Geniet!

 
''Geniet nooit met mate''

                                                         Loesje

Wil je meer lezen over hoe je kan genieten? Klik dan op de link die hieronder staat.
 
 
 
 
Beste Bloglovers,


Dit is m'n eerste keer dat ik een stukje schrijf voor een blog. Mijn super lieve vriendinnen hadden mij gevraagd of ik wat wilde schrijven over mijn kijk op het leven. Haha. Ik hoop dat jullie genieten van mijn stukje :P.

Vandaag zal ik wat schrijven over genieten. Genieten is als er iets prettigs gebeurt en je daar blij van wordt, je gelukkig voelen of plezier hebben. Dit is echter helemaal niet zo moeilijk als het lijkt. Er hoeven helemaal geen grote dingen te gebeuren gelukkig te zijn.

De gouden tip is: Geniet ook van de kleine dingen.
Dit klinkt misschien wel heel afgezaagd, maar HET IS ECHT ZO!!!!!!

Maar ja, nu is de vraag: Hoe doe je dat dan?
Het is heel simpel. Geniet ervan als je bijvoorbeeld iets heel moois ziet, of als iemand iets aardigs tegen je zegt. Het hoeft helemaal niet bijzonder te zijn, je moet zelf het bijzondere in zien.
Als je een heel mooi bloemetje langs de weg staat, geniet dan van het moois in de wereld. Als iemand jou een complimentje geeft, ben dan trots op jezelf.

Hier zijn een paar voorbeelden, die je kan uitvoeren om ermee te beginnen:

- Je kunt ook genieten van elk stukje chocola dat je eet. (Het hoeft niet persé met chocola.) Dat doe ik altijd. Whahaha. Dat is gewoon zo lekker. En wat helemaal zo leuk is aan chocola: je wordt er gelukkig van. Dit komt omdat het maakt dat je een stofje aanmaakt dat hiervoor zorgt. Ik ben trouwens ook van plan om binnenkort een stukje te schrijven met hierin allemaal redenen waarom je chocola zou eten.

- Houd een dankbaarheidsboekje bij. Dit is een boekje waarin je alle mooie dingen van het leven inschrijft waar je dankbaar voor bent. Dit kan iets zijn als dat je crush naar je heeft geglimlacht, of dat je toen je naar school fietste een wolk zag in de vorm van een hart <3.

- Omdenken. Dit is het goede in dingen zien in plaats van het slechte. Het glas met limonade is bijvoorbeeld niet halfleeg maar half vol. Alle mensen die dit doen voelen zich een stuk beter en zorgen onbewust of bewust dat iedereen in hun omgeving blij wordt.

- Geef andere mensen complimentjes of je beste vriendin een knuffel. Zo kun je anderen blij maken, en die ook laten genieten. Het mooie hiervan is, is dat je hier zelf ook vrolijk wordt.

Als van alles geniet zul je erachter komen hoe leuk het leven wel niet is en hoe lief de mensen om je heen wel niet zijn. Ik doe dat ook. Hopelijk hebben jullie er wat aan en genieten vanaf nu ook zoveel als ik.


Xjes Imme


Mijn vraag voor jullie is.... Waar genieten jullie van?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten